ΓΛΩΣΣΑ
ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ
1. Μελέτησε την παρακάτω παράγραφο και γράψε ποια θετικά και αρνητικά στοιχεία παρουσιάζει η σταβλισμένη κτηνοτροφία.
«Στη σταβλισμένη κτηνοτροφία οι παραγωγοί πολλές φορές δίνουν στα ζώα ορμόνες, βιταμίνες και φάρμακα με σκοπό την επιτάχυνση της ανάπτυξής τους».
Θετικά στοιχεία:
• Χρήση σύγχρονων μηχανημάτων αρμέγματος, σφαγής, ταΐσματος και ποτίσματος.
• Ευρωπαϊκών προδιαγραφών συνθήκες διαβίωσης και υγιεινής των ζώων, υπό την επίβλεψη κτηνιάτρου.
• Γρήγορη ανάπτυξη των ζώων, για τη κάλυψη των συνεχώς αυξανόμενων καταναλωτικών αναγκών μας.
Αρνητικά στοιχεία:
• Χρήση καρκινογόνων ουσιών (ορμόνες, φάρμακα και βιταμίνες), για την γρήγορη ανάπτυξη των ζώων, που καθιστούν επικίνδυνη την κατανάλωση.
2. Διάβασε το παρακάτω ποίημα και προσπάθησε να εξηγήσεις τις επιθυμίες του παιδιού και την απάντηση που δίνει η μέλισσα:
Στο ποίημα βλέπουμε ένα παιδί να ρωτάει μία μέλισσα, τι άλλο διαθέτει και μπορεί να χαρίσει στην ανθρωπότητα, εκτός από τα προϊόντα που παράγει, δηλαδή το μέλι, τον βασιλικό πολτό, την κηρήθρα, την πρόπολη κτλ. Η μέλισσα του εξηγεί πως έχει ένα φαρμακερό κεντρί, το οποίο μπορεί να το χρησιμοποιήσει στους ανθρώπους, για να τους δώσει ένα καλό μάθημα, για τα προβλήματα που δημιουργούν στο περιβάλλον. Όπως λέει και η ίδια «να μη θαρρεί και όλα πως είναι μέλι γάλα».
3. Κάνε την αντιστοίχιση:
Ορεινές περιοχές - Εκτροφή αιγοπροβάτων
Σταβλισμένη κτηνοτροφία - Τροφές με ορμόνες και φάρμακα
Μεγάλη ακτογραμμή και νησιά - Ανάπτυξη αλιείας
Ιχθυοκαλλιέργεια - Μονάδα παραγωγής ψαριών
ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ
«Στη σταβλισμένη κτηνοτροφία οι παραγωγοί πολλές φορές δίνουν στα ζώα ορμόνες, βιταμίνες και φάρμακα με σκοπό την επιτάχυνση της ανάπτυξής τους».
Θετικά στοιχεία:
• Χρήση σύγχρονων μηχανημάτων αρμέγματος, σφαγής, ταΐσματος και ποτίσματος.
• Ευρωπαϊκών προδιαγραφών συνθήκες διαβίωσης και υγιεινής των ζώων, υπό την επίβλεψη κτηνιάτρου.
• Γρήγορη ανάπτυξη των ζώων, για τη κάλυψη των συνεχώς αυξανόμενων καταναλωτικών αναγκών μας.
Αρνητικά στοιχεία:
• Χρήση καρκινογόνων ουσιών (ορμόνες, φάρμακα και βιταμίνες), για την γρήγορη ανάπτυξη των ζώων, που καθιστούν επικίνδυνη την κατανάλωση.
2. Διάβασε το παρακάτω ποίημα και προσπάθησε να εξηγήσεις τις επιθυμίες του παιδιού και την απάντηση που δίνει η μέλισσα:
Στο ποίημα βλέπουμε ένα παιδί να ρωτάει μία μέλισσα, τι άλλο διαθέτει και μπορεί να χαρίσει στην ανθρωπότητα, εκτός από τα προϊόντα που παράγει, δηλαδή το μέλι, τον βασιλικό πολτό, την κηρήθρα, την πρόπολη κτλ. Η μέλισσα του εξηγεί πως έχει ένα φαρμακερό κεντρί, το οποίο μπορεί να το χρησιμοποιήσει στους ανθρώπους, για να τους δώσει ένα καλό μάθημα, για τα προβλήματα που δημιουργούν στο περιβάλλον. Όπως λέει και η ίδια «να μη θαρρεί και όλα πως είναι μέλι γάλα».
3. Κάνε την αντιστοίχιση:
Ορεινές περιοχές - Εκτροφή αιγοπροβάτων
Σταβλισμένη κτηνοτροφία - Τροφές με ορμόνες και φάρμακα
Μεγάλη ακτογραμμή και νησιά - Ανάπτυξη αλιείας
Ιχθυοκαλλιέργεια - Μονάδα παραγωγής ψαριών
ΕΛΑΤΟΧΩΡΙ ΠΙΕΡΙΑΣ!!! |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου